KROKUS ❤ YOU


1 kommentar

Nya träningsmål! 5 % till!

It should be hard.

Jag har idag minskat min fettprocent med 5 %. Samtidigt har jag tappat 6 kilo på vågen. Detta betyder att jag har svettats bort hela 5 kilo fett från min kropp. Man tackar!

Mitt långsiktiga mål är att ligga på 20% i kroppsfett. Nu är det 5 % som saknas dit. Just nu Kroppen har hittat en bekväm platå. Här kan kroppen landa och ligga och mysa. Här är gränsen för bekvämlighet. Vid varje pass skriker/sjunger ”gränslandskilot” (av fett) med i refrängen ”Dont go”. Men älskade lilla gränslandskilo, you are gonna go! Just go!!



4 kommentarer

Att dö på level elva på bubbleshooter

Det är något som är seriöst fel. SL brutalmördar mitt goda humör. Det kanske är ett blött löv eller något på banan. No shit, det är höst. Jag finner mig själv död på level elva på bubbleshooter. Lite patetisk, lite arg och lite behov av en stor bamsekram. Eller två. Eller tills jag somnar och vaknar glad imorgon. Annika ta åt dig!

20111031-060138.jpg


Lämna en kommentar

En ljus morgon, En ljus framtid

Det gäller att tänka positivt. Idag är det tack vare tidsomställningen en ljus morgon. Det går visserligen över ganska snart igen. Men just nu är det ljust. Visst blir man lite piggare då? Morgonens pw gick lite lättare än vanligt och det känns skönt. 60 minuter ljusterapi. Men det måste finnas mörker för att finnas ljus.

Det slår mig verkligen hur viktigt det är att tänka positivt. Livet är både upp och ner. Ibland mest ner. Och ibland nerförsbacke, alltså upp. Det är nästan skrämmande hur det kan vända. Ibland bara över några sekunder. Men från och med idag ska jag göra en ansträngning för att fokusera på allt bra.

Jag börjar morgonen med att räkna upp 3 bra saker med idag:

1, det är en ljus morgon. 2, jag har snygga skor på mig. 3, jag är glad att jag har fina klasskompisar!

Vilka är dina?


Lämna en kommentar

Tryck hårdare

Som om det går fortare för mobilen, datorn eller vad som helst av teknisk materia om man trycker hårdare. Detta är något jag borde sluta med. Blir i alla fall bara irriterad på mig själv. Och tekniken. Min telefon har blivit betydligt långsammare och trögförstådd senaste veckorna. Detta resulterar i att jag, naivt och frebirilt trcyker hårdare på knapparna. Snälla bara funka då!