KROKUS ❤ YOU


Lämna en kommentar

Want to go back

Vill man inte det till de där stunderna som man önskade att tiden stannade i? Gå tillbaka. När jag längtar tillbaka till något så vill jag verkligen det. Just den här stunden saknar jag Irland. Jag och Jossan var där i våras och hälsade på Magda. En helt underbar kvinna, ett underbart land och lika förtrållande landskap. Tillåt mig att sväva ut lite. Men stupen vid havet talar för sig själva. Ingen av oss ville åka därifrån. En stund som jag kommer längta tillbaka till många gånger!

Två små längtande päron på en klippa. Filosofiskt. Eller hur?


3 kommentarer

Hamburgare med Hemmakväll

Vi har valt etiketten ”kravlöst” på denna helg. Detta är en efterlängtad kategori i mitt liv. Precis som mina med resenärer. Ikväll har vi gjort hemgjorda hamburgare ala protein med massa goda tillbehör. Jag stod givetvis för guacamolen.

Till hamburgarna körde vi på en bra nötfärs, ägg, kvarg och kryddor. Mums! Någon bild på självaste slutprodukten (hamburgaren alltså) hade smaklökarna inte tid till.


6 kommentarer

Gomårron Gomårron!

Jag försöker ställa min inre klocka. Jag vill ha en jämn dygnsrytm hela veckan igenom. Detta har inneburit en rad tidiga mornar. Klockan ringer 06.00 dags att gå upp ur sängen (detta var lite trögt i början). Klockan ringer 22.00 dags att gå och lägga sig. Nu vaknar jag nästan något innan klockan ringer på morgonen. Och är pigg. Utvilad. Och ibland lite irriterad för att jag inte får ”sova ut”. Men jag är inte trött. Runt tio på kvällen är jag också trött. Jag gillar verkligen min inre klocka. Plötsligt är inte det tidiga passet i tvättstugan någon match.