KROKUS ❤ YOU


2 kommentarer

Frågor utan svar? Men med hunger!

Exakt vad är problemet om jag tittar i nya numret av Buffé och ligger och väcker hungern klockan 23.36? Jag ska ju sova 22.00. Och hungern får definitivt inte vara uppe. Jag är trött då. Och hungern ska sova. Vad är fel?

Varför kunde jag bara inte låta bli att riva sönder det plastiga överdraget till tidningen och bläddra igenom alla recept? Behövde jag det? Really?

Fast hur gott ser det inte ut att vara? Löjromsråraka. Mums! Vem kan beskylla mig?
Men att fastna i en tråd huruvida mandelpotatis är mjölig eller inte vet jag inte om jag vill ikväll. Ni visa, är den det?


Lämna en kommentar

Befriad och glad

När skolan var checkad var jag nära på att bara gå hem och lägga mig. Helst gärna innan skolan var slut. Min kropp var trött efter gårdagens rock och mitt humör ville bara bråka. Eller apatiskt stänga in sig och sura.

Men sen släppte det. Efter ungefär tre hjärtliga skratt bestämde jag mig för att strunta i att vara sur och trött. Jag orkar inte det. Jag tryckte aldrig på ”avboka-knappen” och gick till gymmet för ett pass (ganska förnedrande men lika kul) pulsecore. Jag gissar att jag och Annika bjöd medtränarna och självaste instruktören på glada miner. Men utmanar man aldrig sin sida av totalt befrielse från koordination blir man aldrig bättre.

Du förlorar inte innan du slutar försöka!
Nästa gång kommer jag vara vassare!