KROKUS ❤ YOU


Lämna en kommentar

Sallad ala studentrum

Är det något som går att slänga ihop precis vart som helst så är det en sallad. Dessutom är det riktigt gott. Nu råkar jag eventuellt kvala in under ”lätt manisk salladsfreak” men det gör inget. Igårkväll när vi (äntligen) kom fram till Henkes studentrum lagade vi denna enka måltid. Kycklingsallad.

I grönsaksdisken snor man endast åt sig det man är sugen på, går förbi kyldisken och tar en burk keso (för övrigt är keson i Österrike likamed gift) och toppar med valfrikycklingbit. Igår gjorde vi ben. Tror jag. Alla kycklingdelar är förbryllande lika! Hur gott som helst, och lätt. I dubbel bemärkelse!


Lämna en kommentar

That very someone, to share my happiness with

 

Jag är verkligen lyckligt lottad. Att jag har hittat någon som delar ett av mina livsintressen med. Någon som tycker det är lika barnsligt kul att få upp pulsen, svettas och landa i något slags endorfinrus. Har jag inte tur?  Att jag har någon som trivs med att gå upp o6 på morgonen för att trampa ikapp med soluppgången, eller att gå till gymmet med eller bara njuta av en välkommen träningsverk. Ja jag är lycklig. Jag har tur. Jag är dessutom kär. Tackar tackar tackar! Det är liksom inte bara träning, det är en livsstil. Som jag planerar att leva hela livet. Och som den lyckliga ost jag är så har jag någon att dela det med! Tack Henke ❤

This is not a great picture, but it is a great feeling!


Lämna en kommentar

Just happens to love Yoghurt

Jag fullkomligt älskar denna frukostiga mjölkprodukt. Yoghurt. Mums-gurt! Det bästa är att den finns i oändliga varianter och överallt. Igår åt vi en frukost nummer två på flygplatsen, närmare bestämt på prisade och älskade Starbucks. Där blev det en krämig vaniljvariant med ganola och mixed berries-sylt. Vilket gav mig tillräckligt energi för att inte lacka ur totalt på ouppfostrade ungdomarna på flyget.


Lämna en kommentar

Graz ist good. Very Good!

Graz ist good. Jag vet inte om tysk/engelskan är lika bra. Men här är det toppen. Vädret har varit kanon och morgonpromenaden (som blev så sent som 12-nånting) har inte känns finare. Upp för inte mindre än 260 trappsteg för att få en utsikt värd att dö för. Och värd att äta frukost på. Här har vi det bra!