KROKUS ❤ YOU


Lämna en kommentar

Sämre dagar gör bra dagar bättre

Vissa dagar är lite tristare än andra. De behövs också. Annars vet man inte när de riktigt roliga är. Dessutom kan kvällen bara bli bättre då. Jag hoppas att ni haft det lite bättre än mig.

Tur att man är sådär vansinnigt modellsnygg i håret. Alltid något att flagga för!

20121023-185618.jpg


Lämna en kommentar

Den onde, den gode och den fule.

Ofta uppfattas människor på ett sätt. Det räcker ofta med att se en person, i en situation. Eller prata med den, en gång. Sen vet man.

Tänk vad skönt att kunna kategorierna och bestämma hur andra är. Lite så är det ju. Du vet hur jag är. Typ.

Det är en trygghet. Dock vansinnigt falsk. Även om en del stämmer överens. Ingen är endast glad (då vore man en idiot).

Fast visst vore det behagligt om man alltid visste vilket bemötande som komma skall från en viss person. Och många gånger (upplever i alla fall jag) att man kan förvänta sig ett visst typ av bemötande av vissa människor. Alla kanske har en ”känslogrund? För i grunden upplever jag dem som ”alltid glad”, ”alltid på” eller ”eventuellt lite tvär”. Alla har någon grund, men den är inte tillräckligt stabil för att alltid gälla.

Hur upplever andra dig? Hur upplever du mig? Det är ganska spännande tankar.

Troligtvis skiljer de sig från verkligheten ganska mycket, även om en del av det är rätt. Kanske grunden där. Det jag vill komma till är att alla är lite allt. Lite den onde, den gode och den fule. Och det är så himla okej.

 

 


Lämna en kommentar

Förmiddagsfika

Kg kunde inte låta bli att fika loss lite nu på förmiddagen. Och när det är nyttigt, vem bryr sig?

Kanelstekta äpplen med äggvitefluff med kvarg och keso.
Halleluja moment med chokladsåsen on top!

Det är redan värt de 59pixen jag pröjsade för chokladsåsen
!

20121023-102445.jpg