KROKUS ❤ YOU


1 kommentar

Måste du verkligen?

Hör man inte ganska ofta hur folk bara måste vissa saker? Jag tycker folk verkar lägga in måsten i det mesta och stressar upp sig. Lugn.


Måste göra det. Måste köpa det. Måste hinna det. Måste. Måste. Måste
. (Vilket fult ord förresten).

Jag tänker att för att någonting ska vara måste – ska det vara livsnödvändigt. Överlever man inte utan att man gör den där saken – då är det nog ett måste. Jag kommer exempelvis aldrig ”måste tvätta, måste träna, måste sova mer, måste ha det där”. När jag tänker efter måste jag väldigt få saker.

Det jag måste är: andas, skratta, äta och kanske sova. Det är livsviktigt. Resten av livet består av saker man vill, önskar eller borde göra.

Kom ihåg: du måste inger annat än det du bestämmer att du måste. Skönt va?

20121004-141122.jpg


Lämna en kommentar

Nyligen inte shoppat

Jag hade tänkt mig en belöning efter tentan i form av ett besök på MMsports som öppnat på sveavägen. Hade dem det jag sökte efter? Näe. Vad göra? Den som väntar. Fortsätter vänta lite till.

Lyckades också med att inte köpa ett par nya snabba tights. Måste ha en liten överläggning med samvetet om jag får köpa tights för 800. Det är lite oklart om CSN har planerat in det i budgeten.

20121004-134127.jpg