KROKUS ❤ YOU


Lämna en kommentar

Idag är det fredag!

Har ni också fredagskänslan i magen? Jag hoppas det. Underbara härliga!

Nu är jag på väg hem från jobbet och fredagskänslan är on top. På kvällens meny står en härlig hemmakväll (tror jag) min man och en god middag. Hade inte önskat något annat idag.

Hur firar ni denna fredag?

20121019-165814.jpg


Lämna en kommentar

Tänk positivt

Klubben härmed att det endast är tillåtet med positiva tankar. Har känt mig lite (mycket) som ett åskmoln de senaste dagarna. Nu är det endast och enkom positiva tankar som är tillåtna. I alla fall att uttryckas i ord. Det blir roligare också.

Se redan börjat punktat upp roliga-listan för helgen. Ah! Vilken lyckans smed jag är.

Mycket haka idag på mig, men hey – jag har en haka.

20121012-164346.jpg

20121012-164407.jpg

20121012-164416.jpg


Lämna en kommentar

Soffläge och saffransglass

Har skapat en alldeles fantastisk saffransglass som jag ska moffa (fint ord jag vet) i mig under kvällen. Snällt för magen efter den smärte misshandeln igår.

Superlätt att slänga ihop.
2-3 äggvitor (hårt vispade).
1/2 burk kvarg eller vispad grädde
200 gram mixad keso.
+ saffran och sötning

Blanda ihop allt till en luftig smet och ställ i frysen. Jag tänkte smula ner några saffransmuffins för den rätta dekadenta känslan.

Go fredag på er.

20121012-132919.jpg

20121012-152308.jpg


4 kommentarer

En så kallad ätardag

Jag tänkte dela med mig av en tanke. Man kan säga att jag hade en så kallad ätardag igår. Nästan alla som deffar har en ”seriös ätardag” i veckan. För er som inte vet vad det är riktigt innebär det en dag (ofta en dag i veckan) då man tillåter sig själv att go bananas på allt som inte hör dieten till. Det kan vara 24 timmar, ibland mer och ibland bara någon timme. Alla vägar bär till Rom. I alla fall är fokus på detta tidsfönster inget annat än: Mat. Ofta sker detta ätande hämningslöst.

Like there is no chicken, rice and broccoli tomorow.

Nu finns det ju som tur nog både mängder av kyckling, ris och broccoli i detta hushåll. Om nu någon var orolig. Och även om min deff inte är dödigt seriös så måste jag erkänna att jag överdrev. Och det värsta av allt – det var inte meningen.

Ett dygn av onödigt energirika och slaffsiga mål. Ibland blir det så när jag är ledsen eller mår dåligt. Det är något jag jobbar med och vill bli av med. Det är inte det att jag vill vara utan dem. Det vill jag nog inte. Men nödvändigtvis vill jag inte behöva frossa i alla supersnabba kolisar och drypande fetter för att jag är ledsen eller sjuk. Näe. Det är liksom inte klokt helt enkelt.

Att under ett dygn hinna äta pizzamiddag (hämtvarianten), massa bröd och smör, choklad och chokladbollar. Det är inte farligt, när man gör det sällan. Det är inte heller något jag vill vara utan. Men det är måstet och den där spiralen som skapas av kolisarna gör mig tokig. Får jag något blir det liksom svårt att sluta. Väldigt svårt. Hjärnan berättar hela tiden att den vill ha mer. Måste ha mer. Inte friskt tycker jag.

Det är ett gift. Åh vad jag vill vänta länge till nästa ”ätardag”. Vad har ni för tankar om det här?