KROKUS ❤ YOU


Lämna en kommentar

Wokvariant och en glad mage

När jag är hungrig tappar jag humöret. Så efter dagens träning är jag väldigt lunchsugen halv fyra.

Skrik och panik i magen blev mäkta glad för en wokvariant med kyckling, morots”pasta”, sugersnaps, rödlök, färsk persilja, keso och kesella.

Nu är magen glad!

20111229-153821.jpg


Lämna en kommentar

Deadline närmar sig.

Skolan biter oss optimistiska studenter i nacken. Jaha. Deadline för B-uppsatsen är framflyttad. Man tackar. Alltså endast till den 3e. Hejdå nyår. Hej studier. Tur är det i alla fall att vi har fått välja ämne själva så det är något riktigt kul vi läser om. Arbetsrelaterad stress och hälsofrämjande åtgärder närmare bestämt .

Ni ser, optimisten får visst fortfarande plats inom ramen för den något trångtängta högskolan. Bibblan är stängd. Hur ska man då komma runt problemet med att vi inte kommer åt material vi bör komma åt. Märkliga märkliga system. Men det kan inte vara lätt att vara skola, fast det är nog svårare att vara student.


Lämna en kommentar

Morgonmorgon i mörkret

Inte en minusgrad i sikte. Najs! Efter att sömndrucket svept kaffet klev jag med mitt lyxiga semestersällskap (låt oss för spänningens skull kalla honom Mr. X) upp för en morgonpromenad. I ganska sakta gemak. Gårdagens samtliga aktiviteter känns bra (lär otroligt mycket) i kroppen. Men väldigt välförtjänt en lussefrukost. Något i efterskott.

Hoppas att eran morgon är god!

20111229-081132.jpg