KROKUS ❤ YOU


3 kommentarer

Booty and Beach-Body-camp, nu kör vi!

Ligger och laddar inför veckan. Och om jag nu måååste (ni förstår att det är livsviktigt och rätt jobbigt) åka till Florida över jul får jag väl attans ta och bättra på formen. Så jag kan ta ett snyggt julkort på Miami Beach, eller vilken beach som helst förresten. Och om beachhänget uteblir är jag nöjd med att göra det för mig alldeles egna skull 🙂

Booty-and-Beach-Body-camp!

Planerar att högerspalten med veckan träning kommer bli fullproppad  ->

Nu kör vi!


1 kommentar

Kolla min tvättmaskin

Idag har släkten firat 2a advent hos moster Anki. Hur mysigt som helst att träffa alla. Tistan – kvällens yngsta kille lurade in mig på toaletten ”för att visa tvättmaskinen” och knäppte av sig byxorna. Tänk, knappt över ett år och en flirtare. Hur ska det gå?

 

 


4 kommentarer

Vinterkola,

Helig god och mumsig kola till alla på kalaset. Eller en jäkla massa för dig själv.Jag kokade dubbla satser och smaksatte hälften med mint. Hur gott som helst. Friskt och vintrigt!

Vinterkola
2 dl grädde

50 gram smör
2 dl strösocker
1,5 dl ljus sirap
eventuell smaksättning, jag använde mig av mintolja, går super med kakao, vanilj, apelsin, citron,…

Ta en stor kastrull (för kolan bubblar ordentligt). Ner med alla ingredienser i den och på med plattan på svag värme. Kolan kräver barnvakt och strikt passning när den kokar till sig. Hur lång tid detta tar beror nog på spisen. Min kokade 35-45-50-55nånting min. I grundreceptet stod det 20. Kom ihåg att det är viktigt (det är okej) att provsmaka kolan varje gång du kontrollerar att det inte kokat över. Sen kan man ju göra ett kultest, men det tycker jag är överskattat. Man märker när den är klar 🙂 Häll upp smeten i en form med smörpapper i. Låt stelna (i kylen om du är otålig). Ta ut och skär i bitar och rulla i florsocker. Lägg i en grymt snygg skål!