KROKUS ❤ YOU


Lämna en kommentar

Varför jag inte gymmar på kvällen

Har precis avslutat en nådig uppförsbacke på gymmet. 45 minuter lång, svettig och tung. Det är sällan jag kliver in på gymmet på kvällen. Fick en påminnelse om just varför.

  • Det är fler brutalgymmare som grymtar, låter, visslar och lever rövare.
  • Det är över huvud taget fler personer, som resulterar i mindre GPI (gymplats per invånare) som leder till köbildningar.
  • Luften är mycket sämre, vilket lockar fram astmaanfall.
  • Jag kommer hem senare, får i mig mat senare, sover senare och sämre på grund av endorfiner och sen mat.

Inget bra upplägg för mig. Jag tränar bäst på förmiddagen eller under dagen. När tränar ni bäst?

Note to self: dont blame your gym for beeing popular.

20111205-211208.jpg


Lämna en kommentar

Det är inte lätt när det är svårt

Att välja ämne till B-uppsatsen är svårare än jag tänkt mig. Ibland får det glada omotiverat naiva optimisten vackert inse fakta och coola ner en aning. En del saker tar tid. Litteratursök är en av dessa.

Dont rush! Art takes time!

Och givetvis glömde samma optimist läsglasen hemma så huvudvärken gör sig skäl att besöka. Dumt.


1 kommentar

Morgon i Mina Pegasus

B-B-B camp börjar tappert med en promenad medan det ljusnar. Pegasus och jag. Det gör oss tre (om skoparet räknas som två). Om nu inte fler med tanke på hur splittrad jag kan vakna en vanlig måndag.

Morgonens låt: The Black Keys – Tighten Up
Morgonens te: Vanilj (lite sådär krämigt och mysigt)
Morgonens bus: ögonfransarna är lite knögliga, kanske borde investera i en kam (?).